΄΄Τα ξένα έχουν νοσταλγία. Η Νοσταλγία έχει πόνο. Κι ο πόνος έχει προκοπή…’’

20130312-013123.jpg

Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Γιώργος Καραμίχος στην εφημερίδα »HELLAS NEWS» του απόδημου ελληνισμού στην Αμερική, στις 2 Μαρτίου.
Ο Γιώργος Καραμίχος γεννήθηκε στις
3 Ιανουαρίου 1974και μεγάλωσε στη Βέροια. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου. Μιλάει πέντε γλώσσες,έχει μεγάλη πορεία στο θέατρο, με παραστάσεις στο Εθνικό,
ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες. Επίσης είναι ιδιαίτερα γνωστός
για τις τηλεοπτικές του συμμετοχές. Τώρα τον έχουν επιλέξει να παίξει το ρόλο του Γκάγιεφ στο Βυσσινόκηπο του Τσέχωφ στο θέατρο της
Στέλλα Άντλερ, στο Χόλλυγουντ σε σκηνοθεσία Bruce Katzman. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις..

29 Μαρτίου 2013 και θα συνεχιστούν μέχρι τις 14 Απριλίου 2013. Επισης παρακολουθεί και μαθήματα με υποτροφία στην σχολή της
STELLA ADLER.
Ενας ηθοποιός ιδιαίτερα χαρισματικός από την νεότερη γενιά ,φορτωμένος με όνειρα και δημιουργική διαθεση. Δεν σταματά να εξελίσσεται και να
προσφέρει ποιοτικά θεάματα και παράλληλα μια
γοητευτική παρουσία που
τιμά με ευθύνη και σεβασμό τον θεατή.

1.ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩ-
ΣΕΙΣ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ STELLA
ADLER ΣΤΟ LOS ANGELES ΟΠΟΥ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥ-
ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ?
Είμαι ενθουσιασμένος με την ποιότητα των
μαθημάτων και με την ουσιαστική διδασκαλία
των καθηγητών. Γνώριζα την τεχνική τής Στέλλα ΄Άντλερ από τα βιβλία κι από τις ερμηνείες των μαθητών της (π.χ. Μάρλον Μπράντο).
Τώρα -χάρη στην ευκαιρία που μου έδωσε η
υποτροφία Fulbright- έχω τη δυνατότητα να
παρατηρήσω αλλά και να γίνω μέρος του μηχανισμού αυτής της τεχνικής. Κάνοντας μάλιστα αυτή την περίοδο πρόβες για το Βυσσινόκηπο του Τσέχωφ που ανεβάζουμε στο θέατρο
της Στέλλα ΄Αντλερ, βλέπω στην πράξη πώς εφαρμόζεται η τεχνική επί σκηνής. Εντυπωσιακή διαδικασία. ΄Οσο ζω θα επιστρέφω στους
δασκάλους μου, στη σχολή της Στέλλα ΄Αντλερ για να ανανεώνω και να εξελίσσω τις ικανότητές μου.

2.ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΛ-
ΛΑΔΑ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ?
-Σε επίπεδο εκπαίδευσης, στην Αμερική οι καθηγητές δεν παίζουν ποτέ τους ρόλους μπροστά
στους μαθητές καθοδηγώντας τους σε υποκριτικά στεγανά βασισμένα στην προσωπική τους εμπειρία, αντιθέτως ενθαρρύνουν τους μαθητές
να αναπτύξουν την προσωπική του φαντασία ο καθένας. Στην Ελλάδα, ο κάθε καθηγητής
(πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) προσπαθεί να αναπαράγει τον εαυτό του μέσα από τα σώματα
των μαθητών. Στην Αμερική οι καθηγητές παραδέχονται ότι δεν ξέρουν και είναι ανοιχτοί
να ανακαλύψουν σε αντίθεση με τη χώρα μας,
όπου το δημιουργικό «δεν ξέρω» θεωρείται ελάττωμα. Αντίστοιχα και στην παραγωγή, οι
έλληνες πιστεύουμε ότι ξέρουμε τα πάντα, σπάνια ακούμε, ακόμη πιο σπάνια εξελισσόμαστε
μετά την πρώτη επιτυχία.

3.ΠΟΙΑ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΑΣ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙ-
ΚΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ?
-Η σκηνοθεσία στη ζωή μου προέκυψε. Σαν φυσική ανάγκη. Ξεκίνησα να διδάσκω σε κάποιες σχολές και διαπίστωσα πόσο δημιουργική μπορεί να είναι και η άλλη πλευρά.
Σαν ηθοποιός ξεκινάς την προσέγγιση
του έργου από μέσα προς τα έξω, πρέ-
πει να νιώσεις την εμπειρία και να την
εφαρμόσεις σωματικά. Σαν σκηνοθέτης
οφείλεις να τηρείς τις αποστάσεις και να υπηρετήσεις το σύνολο. Όλο το έργο είναι το σώμα σου κι οφείλει να έχει συνέπεια η παράσταση ως προς το λόγο και ως προς το χώρο.

4.ΠΟΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΘΑ ΣΥΜ-
ΒΟΥΛΕΥΑΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΗΘΟ-
ΠΟΙΟΥΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑ-
ΡΑΓΩΓΗΣ ΣΗΡΙΑΛ ΚΑΙ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑ-
ΔΑ;
-Σήμερα είναι πολύ δύσκολες οι συνθή-
κες. Ιδιαίτερα για τους νέους ηθοποιούς.
Δεν υπάρχει προσφορά εργασίας και
όποτε υπάρχει, γίνεται με τόσες εκπτώ-
σεις που καθιστούν αμφίβολο το αισθη-
τικό και ουσιαστικά δημιουργικό απο-
τέλεσμα. Η μόνη λύση που βλέπω προς
το παρόν (εκτός από τη μετανάστευση
προφανώς) είναι η δημιουργία μικρών
και ευέλικτων σχημάτων όπου ο στόχος
μπορεί ακόμη να διατηρεί τη βασική
καλλιτεχνική φλόγα χωρίς να ενδίδει
στην νεοελληνική τάση της «αρπαχτής».

5.ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙ-
ΚΗ ΣΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΣΑΣ ΚΑΙ
ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΣΗ-
ΜΕΡΑ?
– Ξεκινώντας είχα τη μεγάλη, φιλόδοξη
ιδέα ότι θα άλλαζα την ιστορία της υπο-
κριτικής στην Ελλάδα και στον κόσμο.
Τώρα απλώς θέλω να απολαμβάνω την
κάθε στιγμή της ζωής μου και θα θεω-
ρήσω μεγαλειώδες αν κατορθώσω να
αρθρώσω μια καθαρή, αυθεντική φω-
νή που ίσως να κάνει κάποιους ανθρώ-
πους να επικοινωνήσουν με τον κόσμο
και τον εαυτό τους.

6.ΘΕΑΤΡΟ ,ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,ΚΙΝΗ-
ΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ- ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ
ΟΤΙ ΤΑΙΡΙΑΖΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ?
– Αγαπώ το σινεμά και τις άπειρες δυ-
νατότητες που προσφέρει στη δημιουρ-
γία του οπτικού παραμυθιού. Θέλω να
παίζω ως ηθοποιός στον κινηματογρά-
φο -ή στην τηλεόραση όταν διαθέτει την ποιότητα των αμερικάνικων και καναδέζικων σήριαλ. Στο θέατρο θα ήθελα να παίζω επιλεκτικά και να σκηνοθετώ έργα που με κάνουν να ονειρεύομαι την ανθρωπότητα με αγάπη και δημιουργικότητα.

7.ΠΟΙΟΥΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΘΑΥΜΑ-
ΖΕΤΕ?
-Στο θέατρο τον Thomas Ostermeier και
την katie Mitchell. Στο Σινεμά τους Αντρέι
Ταρκόφσκι, Τζιμ τζάρμους, Βισκόντι, Αλμοδόβαρ, Αρονόφσκι, Τέρενς Μάλικ,
Γιώργο Λάνθιμο, Τόνια Μαρκετάκη, Τό-
μας Άντερσον κ.α.

8.ΠΟΙΑ ΣΕΙΡΑ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΛΩ-
ΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ
ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ?
-Το The Game of Thrones και το
Homeland.

9.ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΔΙΚΗ
ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΙΑ-ΡΟΛΟΣ- ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ?
-Στον κινηματογράφο αγαπώ τις δύο ταινίες που έχω κάνει με τον Πάνο Καρκανεβάτο, Χώμα και Νερό και Καλά Κρυμμένα Μυστικά-Αθανασία. Όπως επίσης και το Είναι ο Θεός Μάγειρας του Στέργιου Νιζήρη. Στην τηλεόραση την Tελευταία
Παράσταση και τη Δέκατη Εντολή- Κόκκινος Κύκλος στον Alpha. Στο θέατρο ως ηθοποιός έχω αγαπήσει το Τριαντάφυλλο στο Στήθος και τη Μέθοδο Γκρόνχολμ στο
θέατρο Τέχνης. Ως σκηνοθέτης έχω αγαπήσει όλες μου τις δουλειές – οκτώ μέχρι
τώρα- με μια μικρή αδυναμία στην πρώτη
μου σκηνοθεσία που παίζεται ακόμη εδώ και τρία χρόνια, το Συμβολαιογράφο με την Υρώ Μανέ.

10.ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ
ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟ-
ΝΙΑ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ?
– Χαρούμενο με φίλους και οικογένεια με υγεία σε αρμονία και δημιουργία. Πώς και πού δεν μπορώ να φανταστώ. ΄Ο,τι είναι καλό, εύχομαι να έρθει.

11.ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ Ο ΗΘΟ-
ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΠΩΣΔΗ-
ΠΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ?
-Φαντασία και εργατικότητα.

12.ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΑΣ ΖΩΗ ΤΙ
ΣΑΣ ΕΜΠΝΕΕΙ ?
Απλές αισθήσεις. ΄Ενα δέντρο, ένα λουλούδι,
ένα ωραίο χρώμα σε αντίθεση ή σε αρμονία με
κάποιο άλλο, ένα ωραίο αρχιτεκτόνημα, δυο
ωραία μάτια, ένα αγαπημένο χαμόγελο, ένας απρόσμενος ουρανός ή μια μυρωδάτη βροχή, δυο
στάλες ιδρώτας, ένα ποίημα ή μια προσευχή.

13.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΑΣ Ο ΕΡΩΤΑΣ ?
– Ο σώζων εαυτόν σωθείτω. Το χαρακτηριστικό του έρωτα είναι ότι δεν μπορείς να πεις τίποτε επ’ αυτού. Αν δεν ενέχει το απροσδόκητο και
το απροσδιόριστο, δεν είναι έρωτας, είναι εντύπωση ερωτική.

14.ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΣΑΣ
ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ?
– Το δειλινό. Λίγο πριν δοθεί στη νύχτα.

15.ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΣΑΣ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ?
– Το δειλινό και πάλι.

16.ΜΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΣΑΣ ΦΡΑΣΗ .
– Τώρα ανθίζει το είναι μου.

17.ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΜΕ
ΤΡΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ.
– Ονειροπόλος. Επίμονος. Ανεκτικός. Και τα τρία, απ’ την καλή τους κι απ’ την ανάποδη.

18.ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΣΑΣ ΣΥΝΑ-
ΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΙ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΑΤΕ
ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ?ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΟΥΣΑΤΕ.
– Θα τον ρωτούσα σε τι θεό πιστεύει ο ίδιος. Και θα τον αποχαιρετούσα με μια ευχή. Καλά ξεμπερδέματα…

19.ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙ-
ΚΗΣ.
– Είμαι κι εγώ απόδημος πια. Κι ένα έχω να πω.
Τα ξένα έχουν νοσταλγία. Η Νοσταλγία έχει
πόνο. Κι ο πόνος έχει προκοπή……

΄΄Τα ξένα έχουν νοσταλγία. Η Νοσταλγία έχει πόνο. Κι ο πόνος έχει προκοπή…’’
της Μαριάντζελα Γκίντη για τη Hellas News

http://mariangelagindi.blogspot.ca

20130312-013054.jpg

One comment on “΄΄Τα ξένα έχουν νοσταλγία. Η Νοσταλγία έχει πόνο. Κι ο πόνος έχει προκοπή…’’

  1. Ο/Η aggeliki λέει:

    ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ.ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ,ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΥΡΙΣΕ Ο ΑΛΕΞΗΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s