Τώρα! Δαίμονες Πρεμιέρα!

20130324-032012.jpg

Τύφλα νά’χει ο Andrew Lloyd Webber! Ο βασιλιάς της ροκ όπερας, ίσως να ζήλευε αν έβλεπε τους »Δαίμονες» που έκαναν πρεμιέρα χθες στο Παλλάς. Χωρίς να θυμίζει σε τίποτα την παλαιότερη παράσταση, οι νέοι »Δαίμονες» είναι ένα μαγικό παραμύθι που σε παρασύρει στην ιστορία του
Η Άννα Βίσση, κυριαρχεί ανάμεσα στους δαίμονες, με τη σπουδαία φωνή της και με το ταλέντο της στην ηθοποιία. Αν και πρόκειται για ροκ όπερα, που σημαίνει καθόλου πρόζα, η Άννα έχει και..

σκηνική παρουσία και θεατρική οντότητα.
Δίπλα της, ιδανική ερμηνεύτρια στο ρόλο της κακιάς μάγισσας, η μοναδική Εβελίνα Παπούλια, κερδίζει το χειροκρότημα του κοινού. Από την πρώτη σκηνή, με τη θυσία στο σατανά, οι Δαίμονες καθηλώνουν τον κόσμο, που παρακολουθεί μαγεμένος όσα συμβαίνουν στη σκηνή. Και δεν είναι λίγα. Σατανικές θυσίες, βασανιστήρια στην Εβελίνα, κάψιμο στην πυρά, δαιμονισμοί, βουντού, με αποκορύφωμα την Άννα να ίπταται πάνω από τα κεφάλια της ορχήστρας! ‘Ολα αυτά, με την classic μουσική του Νίκου Καρβέλα, σε ενορχήστρωση του Α. Πρίφτη, προσαρμοσμένη και δυναμική. Ειδικά όταν ακούστηκε το ομώνυμο τραγούδι (σε μια πολύ καλή σκηνή με την Άννα και τον Π. Πετράκη), όλοι ανατριχιάσαμε! Συγκλονιστική εμπειρία. Όπως και όλη η παράσταση. Τα σκηνικά είναι καταπληκτικά, ειδικά του Μεσαίωνα, όπως οι φωτισμοί. Μοναδικοί ο Μ. Παντελιδάκης και η Ε. Ντεκώ!
Η Άννα σαν βασίλισσα, εμφανίζεται ξανθιά με χρυσή τουαλέτα, ενώ στην σύγχρονη εποχή είναι η Άννα που ξέρουμε. Στις κοινές σκηνές της με την Εβελίνα, είναι εξαιρετικές και οι δύο, κάνουν τέλεια αντίθεση του »καλού» και του »κακού».
Στην πρώτη σειρά ήταν ο Νίκος Καρβέλας με την Ανίτα Πάνια, ενώ στο διάλειμμα ο Νίκος πήγε στα καμαρίνια. Κάτι που δεν καταφέραμε στο τέλος, γιατί η Άννα ήταν κουρασμένη και δεν δέχτηκε κανέναν.
Πήγαμε όμως στην Εβελίνα Παπούλια, που πόζαρε για μας. (οι υπόλοιπες φωτό είναι από τη σελίδα στο facebook http://www.facebook.com/daimonesopera. Μπείτε όμως στο http://youtu.be/iM5tP6CaqJU και δείτε αποκλειστικά την αποθέωση, με όλους τους συντελεστές στη σκηνή.
Στα μείον η διάρκεια – Αρχισε 9.30 και τελείωσε 1 παρά 15 και ο Παναγιώτηs Πετράκης που είναι προς το παρόν λίγος μπροστά στην Αννα. Πρώτη ημέρα σήμερα, όλα θα φτιάξουν!
Στα συν όλα τα υπόλοιπα με highlight την Έβελίνα Παπούλια που έκλεψε την παράσταση.
Καλή Αρχή ! Και στην επίσημη διαμέσου Χριστίνας αποκλειστικά και από το Καμαρίνι της Αννας!

Βασίλης Νάτσιος

20130324-031955.jpg

20130324-031936.jpg

20130324-032043.jpg

20130324-032104.jpg

7 comments on “Τώρα! Δαίμονες Πρεμιέρα!

  1. Ο/Η aggeliki λέει:

    ΣΑΣ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΡΕΞΩ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩ! ΘΑ ΚΑΝΩ ΥΠΟΜΟΝΗ ΜΕΧΡΙ ΑΥΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΩ. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ ΣΙΓΟΥΡΑ

  2. Συγκλονιστικά ανεπανάληπτη και ανεπανάληπτα συγκλονιστική…
    Η ιστορία των «Δαιμόνων» του Σταύρου Σιδερά περιγράφει την αιώνια πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό, στην πιο ακραία εκδοχή της: ανθρωποθυσίες, μάγια και λατρεία του Εωσφόρου από τη μια πλευρά, αθωότητα, άγνοια και επίκληση του Θεανθρώπου από την άλλη. Από το πρώτο ανέβασμα του έργου δεν έλειψαν οι θρησκόληπτοι που απέδωσαν μομφή, όχι στον υπογράφων το λιμπρέτο, αλλά στους πρωταγωνιστές (τυχαίο;). Φυσικά, ακόμα κι αν κάποιος αναζητήσει προσβολές της χριστιανικής πίστης στο έργο, δεν πρόκειται να βρει καμία! Μάλλον το αντίθετο, αφού το καλό νικάει εν τέλει το κακό και στην προσπάθεια αυτή ζητείται η βοήθεια του Θεού…
    Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί κανείς να υποτιμήσει τη σκληρότητα του έργου. Οι απότομες εναλλαγές, οι κραυγές, αλλά κυρίως η προσωποποίηση του Εωσφόρου, των ανθρωποθυσιών και της μαγείας πάνω στη σκηνή καθιστούν το έργο ακατάλληλο, αν όχι για ανηλίκους, σίγουρα για μικρά παιδιά.
    Τα σκηνικά του Μανώλη Παντελιδάκη, εντυπωσιακά, αλλάζουν με κινηματογραφική ταχύτητα. Μας μεταφέρουν από τον Μεσαίωνα στη σύγχρονη εποχή και δίνουν κυριολεκτικά… ασύλληπτες εικόνες των επιπτώσεων της μαγείας, τρομάζοντας και τον πιο αναίσθητο!
    Η μουσική του Νίκου Καρβέλα, γνωστή, αλλά και… αριστουργηματική! Βαγκνερικής φύσεως, με κρεσέντα και εναλλαγές, υπηρετεί το σενάριο και σε καθηλώνει. Χαρακτηριστικό, το βασικό θέμα της παράστασης, που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη όλων από το πρώτο ανέβασμα του έργου, το 1991. «Θυμάμαι τους “Δαίμονες”. Από τη μουσική του Καρβέλα, είχα “μείνει”, είχα πάθει!», θα μου πει ο μεγάλος Γιάννης Σπανός, μήνες πριν, στο περιθώριο μιας συνέντευξης (παρότι η ερώτησή μου αφορούσε μόνο την Άννα!).
    Η Άννα; Αχ, η Άννα! Αυτή η φωνή της! Μια πανδαισία από ηχοχρώματα! Αρχικά μελωδική και μετά παθιασμένη, ανεβοκατεβαίνει κλίμακες και δημιουργεί τα συναισθήματα που εκείνη θέλει, εκείνη νιώθει, αρχικά ως «Βασίλισσα» και μετά ως «Ροζάννα». Χάρη στην άψογη ακουστική του θεάτρου, είναι απόλαυση για όλους, από την πλατεία μέχρι τον εξώστη, φέρνοντας αναμνήσεις από τη «Μάλα» (2002)! Θα έλεγε κανείς πως ώρες – ώρες εκπέμπει μαγνητικά κύματα! Και γίνεται καρκίνος που παθαίνει μετάσταση σε όλα τα κύτταρά μας!
    Στα λευκά και με ξανθά μαλλιά, σαν την Ωραία Κοιμωμένη, θα εμφανιστεί πρώτη φορά στη σκηνή η… Βασίλισσα! Σαν αληθινή σοπράνο, ερμηνεύει τα μουσικά μέρη: «Καλή Μου Γκουβερνάντα», «Μπορεί», «Κάφτε την».
    Στη σύγχρονη εποχή, μελαχρινή στο ρόλο της «Ροζάννας», μοιάζει με μικρό κοριτσάκι σε θέατρο του Broadway. Με βελούδινη φωνή θα τραγουδήσει αρχικά το υπέροχο «Κλείνω τα Μάτια», αλλά, λίγο αργότερα, με ραγισμένη την ίδια φωνή, θα θρηνήσει σαν «Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ πάνω από το πτώμα του «Ντανιέλ». Μεσολαβεί η σκηνή του εφιάλτη, που είναι πραγματικά συγκλονιστική!
    Η συνολική ερμηνεία της; Κάτι παραπάνω από νευρώδης! Τα πλούσια εκφραστικά της μέσα είναι υποταγμένα στη βούλησή της. Το κορμί της πάλλεται υπό την επήρεια της “μαγείας” πείθοντας και τον πιο δύσπιστο θεατή. Σαιξπηρική ηρωίδα, τραγική ηθοποιός, βγαλμένη μέσα από τις στάχτες του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, σε μια… σύγχρονη σκηνή! Σχήμα οξύμωρο, με την αντίφαση να επιτείνεται από τα τεχνολογικά μέσα, που την κάνουν μέχρι και να αιωρείται στο κενό!
    Αυτό είναι με λίγα λόγια και η όλη παράσταση! Μια αρχαία τραγωδία, ένα σαιξπηρικό δράμα που ζωντανεύει –με τη σύγχρονη τεχνολογία και τα φουτουριστικά σκηνικά– με ακρίβεια χολλιγγουντιανής ταινίας, σαν σε σελιλόιντ! Όλα αυτά υπό τους ήχους μιας βαγκνερικής μουσικής, έναν καταιγισμό δράσης, που φτάνει πολλές φορές στα όρια της οχλοβοής, από την οποία όμως ξεχωρίζουν και μοναδικές ερμηνείες. Εκτός από την πρωταγωνίστρια, η Εβελίνα Παππούλια ενσαρκώνει με πάθος, εξαιρετικά, την κοκκινόμαλλη «Μάγισσα» – «Λόα». Ο Παναγιώτης Πετράκης, στο ρόλο της ζωής του –όπως πρόσφατα εξομολογήθηκε–, μεταμορφώνεται σε έναν «Ντανιέλ» με φωνητική… υπερεπάρκεια! Το ντούετο του με την Άννα στο βασικό θέμα των «Δαιμόνων» είναι πραγματικά… μαγευτικό! Ο κόσμος ξεσπάει σε χειροκροτήματα πριν το τέλος του! Τυχαίο;
    Από την πόρτα του Παλλάς βγαίνουμε, αν όχι φοβισμένοι, σίγουρα συναισθηματικά φορτισμένοι. Πήγαμε στον Μεσαίωνα, είδαμε τις δεισιδαιμονίες, το βασίλειο και την τιμωρία τους. Μεταφερθήκαμε στο σήμερα, ζήσαμε τη μετενσάρκωση και νιώσαμε τα συναισθήματα στην ακραία τους εκδοχή. Μας έκαναν μάγια, αλλά προσευχηθήκαμε και λύθηκαν. Για να έρθει η λύτρωση για εμάς και η νέμεση για εκείνους. Η κάθαρση είναι ένα ξέσπασμα σε κλάματα για την αποφόρτιση… Ήταν ή δεν ήταν η πρωταγωνίστρια συγκλονιστικά ανεπανάληπτη και ανεπανάληπτα συγκλονιστική;
    Στέλιος Κοντέας.

  3. Ο/Η ``` λέει:

    Δεν υπαρχουν λογια…
    Παρ’ολα τα λαθακια που »αναποφευκτα» εγιναν, ηταν μια μαγευτικη νυχτα..
    Η Αννα, ηταν η Αννα που ολοι ξερουμε.. τι αλλο να πει κανεις?
    Η Εβελινα απιστευτη!!
    Να πατε να το δειτε, γιατι, ασχετως αν σας αρεσουν τα μιουζικαλ η οχι, αν σας αρεσει η Αννα η οχι(?), ειναι εμπειρια ζωης. Δεν γινονται πια τετοιες παραστασεις..

  4. Ο/Η betty λέει:

    Αυτό είναι, το πιο σημαντικό όταν λες ένα παραμύθι, είναι νά ‘χεις τον τρόπο!

  5. Ο/Η clouds3857 λέει:

    Μία καταπληκτική παράσταση με συγκλονιστικές ερμηνείες.Απ’όλους….
    Η Άννα Βίσση εκθαμβωτική,η Εβελίνα Παπούλια καταπληκτική και ο Παναγιώτης Πετράκης ανεπανάληπτος…Μία παράσταση,όχι εφάμιλλη αλλά καλύτερη από πολλές παραστάσεις του εξωτερικού.Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ σε όλους…
    Αυτό που προβληματίζει όμως στο συγκεκριμένο άρθρο είναι η αποδεδειγμένη πια εμπάθεια της κυρίας Πολίτη με τον Παναγιώτη Πετράκη .Κάτι που απλά διαφαινόταν στο Just the two of us και απλά επιβεβαιώθηκε τώρα….Μια αντικειμενική δημοσιογράφος(αν θέλει να λέγεται έτσι)θα έπρεπε να κάνει στην άκρη την προσωπική συμπάθεια,αντιπάθεια και στην προκειμένη περίπτωση εμπάθεια και να αναγνωρίσει το ταλέντο και τη συγκλονιστική ερμηνεία…..

  6. Ο/Η Ντίνα λέει:

    Είδα και εγώ την παράσταση.
    Η Άννα Βίσση ήταν καλύτερη στο τραγουδιστικό παρά στο υποκριτικό κομμάτι. Ωστόσο ήταν άψογη.
    Η Εβελίνα Παπούλια απλά ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗΗΗΗ!!!Ο Νικόλαος Καραγκιαούρης επίσης.
    Ο Παναγιώτης Πετράκης έδωσε ρέστα. Ήταν μοναδικός, εξαιρετικός και πολύ πειστικός σε όλες τις σκηνές. Σκηνική παρουσία, τραγούδι, υποκριτική όλα σε ένα. Ο άνθρωπος είναι ταλέντο τι να λέμε τώρα;; Του αξίζουν πολλά πολλά συγχαρητήρια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s